Äntligen =)

I morgon är det äntligen dax... Första löppasset efter förkylningen. Det blir bara ett lättare pass för att komma igång. Lugn jogg i 10km men ska bli skönt att äntligen få snöra på sig skorna igen, nu är jag äntligen på G igen, sen åker jag ner till Ume på söndag och nästa vecka hoppas jag kunna träna för fullt igen..
Planen för nästa vecka är två långpas,s ett på 3 mil och ett på 2 mil och sedan tre stycken snabbdistans på dryga milen för att få upp tempot lite. Träningen kommer att se ut ungefär så här enda fram till det stora loppet. Jag kommer däremot att dra ner 3 milspasset till 2,5 varannan vecka, är lite onödigt att slita på kroppen så pass mycket, jag har ju grunden sedan tidigare. Att jag lägger in några tremilspass är mest för att jag ska kunna känna av vilket tempo jag sedan ska springa på tävlingen.
Det blir seedningslopp för min del om två veckor. Känns lite surt att jag inte kommer vara i den form som jag hade velat men sånt är livet, bara jag tar mig runt den här gången så att jag inte behöver starta i absolut sista ledet på Lidingö är jag nöjd.... Jag har sänkt kraven en del efter dessa två veckor i sjuksängen, eller jag försöker intala mig det iaf. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0