Svettigt!

Hemma o fortfarande sjuk :/ Svettades värre än under ett intervallpass mitt uppe i sommarvärmen i natt, så förhoppningsvis åkte febern ut med den. Jag brukar klara mig riktigt bra från förkylningar men den här slog riktigt hårt :/ Det enda positiva är att jag fick ett svar till den dålig formen och sen kanske jag blir ännu mer motiverad när jag är träningsbar igen. Bra att tänka positivt har jag hört :-)

Jag beger mig ner till Ume igen om drygt två veckor och skolan drar igång.. Detta betyder att det blir betydligt mer tid över till träning än vad jag har idag när jag jobbar heltid :-) Tillsammans med paniken över att förlora en massa träningstid pga. en förkylning börjar jag planera träningen ännu mer och ett av långpassen för veckan kommer att bli ännu längre. istället för ca. 2-2,5 mil kommer ett av passen att bli 3 mil. Jag vill testa på att springa tävlingssträckan ett par gånger innan det är dax för Lidingö så att jag kan känna på vilket tempo jag ska hålla... Sen att hålla detta tempo och inte rusa i början är en annan sak :P

Revansch! Jag har hittat en tävling att ta revancsh i efter den bedrövliga Hamnmilen. Tankern är att springa Umemilen den 12'e September som går på en inte allt för obekant bana runt Nydalaområdet :-) Du kan även välja att springa 15km, vilket det nog blir för mig, jag är betydligt bättre på längre sträckor och det känns som desto längre tävlingssträcka desto bättre. Ska höra med couchen när han kommer hem från jobbet :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0