Cykel, vart då?

Som de flesta har märkt lite kallt just nu! Tyvär kommer det nog att bli lite för kallt för att träna en del dagar här kring jul. När man är ledig och har tid till träning blir det kallt, surt :/ Jaja! bara att göra det bästa av situationen.

Igår var det 18-20 grader kallt så mitt planerade löppass fick bli en lättare jogg på 3km till gymet för lite core och ett spinningpass. Jag är inte något stort fan av spinning, jag gillar som inte när jag inte tar mig någon stanns, hur mycket jag än trampar är jag kvar på samma ställe. Allt för ofta spelas de dålig musik oxå, radiopop är lika lite min grej som kryptonit är för stålmannen (visst är det de han inte tål??). Men vill man träna konditionen är spinning bland det roligaste man kan göra i konditionsväg inomhus, det säger mycket för vad jag tycker om inomhusträning i allmänhet.

Att löpa, åka skidor, cykla och allt annat jag tycker om att träna är en upplevesle och en känsla, ett sätt att komma ut och se saker. Det är en stor del av tjusningen, även om man inte alltid springer och njuter av utsikten uppe i Björkliden eller tittar ut öven en sjö i Pjeski så händer det alltid någonting.

Idag var det rena blidan och -14 grader så jag tog chansen att springa ett 15km pass och kolla in utsikten över kappa (papperbruk) här i Piteå, inte för att det var speciellt vackert men oj vad sjukt mycket roligare och bättre det var än att kolla in alla svettiga cyklister inne i en allt för varm spinningsal. Nu håller jag tummarna för springvänligt väder i morgon, jag gillar att träna på julafton, då får man ner met julmat sen =)

God Jul på er alla! (Ska bjuda på lite mer Springsteen, men ska försöka dra ner lite på det efter jul :P)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0