Träningshelg =)

Första helgen på två veckor då jag inte jobbar och vad gör man då? Tränar en massa såklar! Jag startade dagen med att åka 2mil klassikt på skidor, första gången för säsongen. Oj vad de första 5km var tunga, tankarna var allt från positiva, ja lät väl nått sånt här i min skalle:
"Helvete vad jobbigt, jag ska aldrig mer åka skidor, löpning är mer min grej! De här satans armarna har ju inga muskler kvar, aldrig mer" och så fortsatte det i någon kilometer till....

He var någon gubbe som hakade på mig efter att jag kört om honom ganska precis i början. Han såg ut som nån som inte brukade stå på skidorna speciellt ofta, utrustning som en stockholmare... Oj vad less jag blev när han inte ville släppa, jag fick ju ingen rytm i åkningen och blev bara tröttare och tröttare. Tillslut klev han av och jag kunde äntligen slappna av. Nu gick det helt plötsligt mycket fortare och mycket lättare, resten av åkningen var en njutning och fler skidpass kommer det att bli.


Efter skidåkningen åkte vi hem och käkade lite lunch och jag han sitta och vila en dryg timme innan nästa träningspass skulle avverkas. Mörkret kommer snabbt så det gäller att ta vara på ljuset. Dax för lite snöpulsning och stiglöpning uppe på Gamlia, helt underbart skoj pass. Vilken känsla att svänga av från stigarna och kötta fram med snö upp till knäna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0