Snart, kankse!

Varje morgon när jag vaknar känns det som att jag blivit ännu mer förkyld men när morgonen blir till förmiddag och sen eftermiddag blir till kväll väcks hoppet om att snart kanske få träna igen. Snuvan försvinner saaakta och lite osäkert och ibland hostar jag inte ens när jag går upp för trappan, så framsteg är det eller iaf. inte baksteg (om någonting kan heta så).

Jag kör lite huskurer och andra sorts kurer...
Jag har ett apotek lika stort som gamlingarna på ålderdomshemmet och har alla möjliga mediciner som jag ska komma ihåg att ta och det är inte alltid så lätt när man börjar komma upp i min ålder... hmm.. så här ser apoteket ut:



Dagen börjas med världens C-vitaminshock... Det började med att jag inte skulle äta fil på morgonen eftersom jag äter järntabletter (hade helt tomma järndepåer) och kalcium hämmar upptaget av järn. C-Vitamin stimulerar däremot upptaget så till frukost äter jag nu för tiden världens godaste blandning av frukt o grejjs. Nu när jag kämpar mot världens segaste förkylning tror jag att denna blandning skulle fungera bra =)
  • Mosad banan
  • Kiwi
  • Hallon
  • Apelsinjuice (0,5dl)
  • Flingor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0