Morgonstund har guld i mun...

Vaknade lite väl tidigt i morse kan man tycka!
Lördag morgon o så stigen man upp strax efter kl 7, det är inte riktigt okay, pensionärstider (jag har hört att de ska stiga upp tidigt). I alla fall så var jag aldelles för hungrig för att sova, magen skrek efter mat så det vara bara att lyda, nu så här tre mackor och en stor yoghurt tallrik med tillhörande bananchips och flingor är jag mätt, sprättmätt till och med bara att låta alltid sjunka lite och så ska jag bege mig ut på 6st 1000m intervaller på eljusspåret som ligger runt knuten :-)

Jag är nöjd med den senare tidens träning. Jag har kunnat köra på riktigt bra och nu börjar det till och med kännas som att de tunga veckorna börjar bli lite för lätta, dax att lägga till ännu mer träning.... men då var det ju de här med att man ska ha tid oxå, får köra på extra när jag hinner helt enkelt...

Nu har vi blivit fler som ska springa AxA Fjällmaraton! Lite kompisar från den beryktade Springsteeen kön tyckte oxå att 43km och 1800 höjdmeter på fjället inte kändes allt för dumt... Riktigt skoj! Vi bor nu en bit ifrån varandra, eller vad tycker ni om spridningen, Luleå, Umeå, Uppsala och Malmö? Inte det lättaste att träna ihop så nu har vi börjat lägga upp träningsprogram på internet och sen vad vi har tränat, en riktigt bra sporre till att alltid få träningen utförd :-)

Nu ska  jag ut och utföra dagens pass! Intervaller och Gym o i morgon veckans höjdpunkt 30km :-)

Föresten jag lovade lite bilder och sådant! Det kommer strax, Anders måste bara komma hem så att jag kommer åt dem... På måndag blir det nog :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0