Dagens pass!

Dagens träning var inte riktigt som alla andra....
Idag har jag kört ett IKEA insipirerat långpass men inslag av intervaller och en del styrketräning. Vi startade från Luleå i ett lugnt tempo efter E4an. Väl framme i Haparanda körda vi en lite längre intervall (man skulle nästan kunna kalla det snabbdistans) då vi "speedade" genom hela IKEA för att komma fram till slutet och allt pynt. För att klara av att hålla uppe skärpan och koncentrarionen i denna viktiga del av loppet ville vi avverka pyntet redan i ett tidigt skede. 

Efter detta började vi gå mot strömmen... Genom avdelningar som mattor, sängkläder, sorteringsmaterial och barnleksaker. Väl framme vid gardinerna och köksprylarna kände vi hur ett stopp vid vätskestationen och intag av lite extra energi var på sin plats så vi tog beslutet att göra ännu ett ryck och "speeda" oss fram till restaurangen. Där gör vi ett snabbt stopp för att trycka i oss köttbullar och potatis för det helt godkända priset, 16kr.


När vi fått i oss lite mer energi körde vi ännu ett ryck. Denna gång till början av affären, för att börja om från början, den delen som vi bara lite snabbt sett skymten av under vår första fartökning som vi gjorde i början av dagen. Jag trodde nu att intervallerna var över och att vi var inne på nedjoggen men så var inte fallet. Jag upptäcker ett skåp som skulle bli perfekt för våra cd-skivor och måste testa om de där lådorna "sortera" eller vad de nu heter passar där.... Jag lämnar vagnen under uppsikt av min kära mor och drar iväg med bestämda steg. Det var betydligt längre än vad jag trodde och jag känner hur jag tappar krafter på vägen tillbaka genom avdelningen med alla sängar men väljer att inte lägga mig ner för en tupplur utan härdar ut hela vägen. För övrigt passade lådorna perfekt och nu har vi oss ett riktigt snyggt cd-skåp :-)

Nu är det däremot inte långt kvar av dagens löppass utan endast lite sytrekträning inne bland "ta det själv hyllorna". Lite mentalträning och stresshantering vid kassorna och ännu lite mer styrketräning ute vid bilen. Denna hårda dag avslutades med en frensch hotdog och dricka (med gratis påfyllning) innan vi kunde sätta oss i bilen för lite återhämtning och vila på vägen hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0