Tjurighet eller vilja?

Jag är stolt över mig själv :-)
Vi har även vi som resten av Sverige sjukt kallt. Det ligger och pendlar mellan -20 och -30 grader och det är inte popuärt hos mig eftersom löpning utomhus blir omöjligt :/ Men som sagt så är jag stolt över mig själv, jag har gjort alla träningspass som varit inplanerade nu i veckan.

I måndags ställde jag mig på ett löpband för första gången i mitt liv, eller kanske inte för första gången jag stog på ett löpband men det var första gången jag utförde ett seriöst träningspass på ett löpband. Jag körde 10st 2min intervaller med 4% lutning på bandet. Riktigt bra träning måste jag få lov att erkänna men inte var det roligt någon stanns. När jag började bli trött och fick peppa mig själv med "fokusera på stolen där framme och bara mata på" kände jag hur depritionen kom över mig... Men utförde passet gjorde jag och trött blev jag, så uppdraget kan räknas som utfört.

I Tisdags åkte jag ut till Arcushallen och hoppades på att jag skulle klara av att spring ett dispanspass där inne utan att få nyssjukan. Tänkte att när det inte blir samma anstränning i andningen som när man springer intervaller ska det nog gå bra och det gjorde det :-) Jag sprang, varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv efter varv....... osv. Ni förstår principen. Det var bara att glömma allt som kallas glädje med löpning och mata på. När jag hade sprungit i en halvtimme kände jag att jag kollade på klockan allt för ofta så bestämde att nästa gång jag får kolla blir efter tio varv och så gjorde jag på det sättet några gånger till jag avverkat 15km. Tråkigt var det men nöjd med mig själv efter insatsen var jag iaf.! Riktigt nöjd!

Igår var det återhämtningspass på schemat och jag tänkte att 5km får räcka denna gång, inte för att jag kände mig extra sliten utan för att jag skulle ställa mig på det där löpbandet igen. Ännu tråkigare denna gång men som tidigare dagar blev passet utfört och corepasset efterråt var av ovanligt hög kvalité så än en gång, riktigt nöjd.

Idag var egentligen planen på att springa ett långpass men på grund av kylan planerade jag om i början av veckan eftersom jag ALDRIG skulle idas med att avverka 25km på löparbanan inne på Arcus och hade tänkt mig att 15km fick räcka.  Nu fick jag glädjande planera om än en gång :-) De har "lovat" endast -16 på lördag och -14 på söndag uppe i stugan så jag chansar på att vädergubbarna för en gångs skull har rätt så tar en vilodag idag och ett långpass till helgen... Längtar redan! Det är vad löpning handlar om löpning utomhus :-)

Bra träningslåt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0