30 minuter motion/dag!

Har ju läst att man ska motionera minst 30 minuter/dag och att detta ska vara bra för hälsan. Om det ska vara bra för hälsan så kanske dagens promenad ska göra mig lite piggare och förkylningen kryper skamset iväg. Hoppas Hoppas!

Dagens träningspass bestod av en promenad i okända områden med inslag av snöbrottning. Vi är hemma hos mamma och pappa i Sunderbyn och tog en promenad runt några kvarter, där ett av dem faktiskt inte finns med i mitt minne att jag någonsin har passerat i min barndom. Där ser man, lär så länge du lever! 
Förövrigt så förlorade jag snöbrottningen och drog på mig en hostattack :/ Tycker att jag borde fått någon sorts handikapp då jag å Anders inte tillhör samma viktklass.

Längtar! Oj vad jag längtar... Jag längtar tills jag blir frisk. Jag längtar efter våren och sommaren. Jag längtar efter dagarna i stugan, till påsk då man kan åka skoter i värmen, steka hamburgare över elden, steka sig själv i solen och sen ge sig ut på en löprunda efter vägen som precis tinat fram. Jag längtar tills vi kan åka skidor mil efter mil och steka oss i solen. Jag längtar efter sommaren i Pjeski då jag kan springa mil efter mil i skogen, plåga mig med intervaller efter vägen och mata ännu några fler mig med älsklingen i skogen.

 


Musik kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0