Aha upplevelse!

Ett väldigt lätt pass idag med lite lätt ont i rumpan... Förkylningen känns lite halvdan och jag är kanske inte fullt frisk, känns däremot inte fel med lättare träning. Det blev varken ett långt eller ett snabbt pass idag, vilket inte alls finns med på kartan just nu. Nu vill jag bara komma igång och kunna träna över huvudtaget, om en vecka kanske jag kan börja träna med lite mer kvalité fysikmässigt.

Kvalité på passet fick jag ändå idag, i lite av en "aha! upplevelse"... Sista kilometern började jag tänka på tekniken, rätade upp kroppen och försökte att springa på framfoten istället för på hälarna. Läste i en tråd på Jogg.se om en kille som var lycklig över att hittat tekniken och framfoten och hur mycket lättare det gick.

Har ju tänkt att jag ska börja slipa lite på tekniken i form av löpskolning och styrketräning i övre delen av ryggen men har som inte tänkt på att fokusera på tekniken under ett vanligt löppass. Hur kan jag inte tänkt på det? Det är ju då man ska träna upp tekniken så att jag alltid springer så, vänja kroppen helt enkelt. Jaja! lika bra att börja nu för vilken "aha upplevesle" det var och oj vad mycket lättare det gick att springa som man ska. Nu gäller det bara att sätta tekniken i ryggmärjen och börja nöta mina mil på rätt sätt så att jag inte faller ihop när jag börjar bli trött.

I morgon blir det ännu ett lätt löppass men den här gången blir fokus på att hålla upp kroppen och springa på framfoten genom hela passet. Tror på träningsvärk i vaderna efter detta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0