Atjo Atjo... Prosit!

Ni skulle kunna kalla mig prosit! Fick någon allergisk chock eller nått idag efter att jag sprungit intervaller, inte roligt... Jag har nyst konstant sedan jag slutade springa och då menar jag konstant, jag skojjar inte när jag säger att jag har nyst minst 100ggr/timme. Det vill aldrig ge sig och nu rinner det från ögonen oxå :/

Nu springer jag inte mina intervaller utomhus, vilket är betydligt bättre för både näsa och luftrör, utan inne på Arcus på löparbanorna. Det är den sämsta luften där inne som du kan tänka dig, damm damm och åter damm.. Det är inte första gången detta händer, utan har råkat ut för detta under min fotbollstid, när vi sprungit coopertest och sådant. 


Det har ju gott bra de senaste gångerna jag sprungit men idag var måttet rågad. Jag kände av allergin lite för någon dag sedan när jag efter löpningen stannade och spelade fotboll, där inne på planen är det ännu dammigare eftersom det virvlar upp så mycket men tänkte att det skulle gå bra idag ändå. Planen för dagen var att stanna och lira lite fotboll idag oxå men det blev de inget av, den extremt rinnande nästan sa stopp!

Jag får helt enkelt acceptera att jag inte kan träna där inne och får ge mig på intervaller ute i det fria istället. Jag trivs ju bäst ute, det är där man ska träna enligt mig men sen är det ju bättre fäste inne på en löparbana när man ska hålla högre tempo... JaJa! Jag får testa mina Ice Bug rejält nu istället då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0