Huskurer å annat...

Jag har funderat en del på hur jag ska göra för att hålla mig frisk. Det Fungerar inte att blir förkyld en gång i månaden, då kommer jag aldrig att bli nå bättre som löpare. Tänkte att detta kanske skulle kunna lösa mina förkylningsproblem:

  • Äta mer frukt och grönt. Jag äter redan mycket frukt men på grönsakssidan blir det mest isbergssallad, tomater och gurka så ska försöka äta Broccoli, blomkål, vitkål och sånt. Tycker det är jättegott så det ska nog inte bli nått problem.

  • Godis/fika stopp (I alla fall för en tid framöver). När jag äter allt för mycket "slisk" blir det ofta istället för lite mat och för lite frukt.

  • Äta D-vitamin som kosttillskott. Under vintern är det vanligt med D-vitaminbrist eftersom du får i dig den mesta D-vitaminen via solen så lite tillskott skulle nog inte skada.

  • Vila om jag är sliten. En nertränad kropp suger åt sig förkylningar som en svamp.

  • Kolla vilopulsen varje morgon. Då kan jag upptäcka om jag har någon förkylning i kroppen och börja vila i tid.

  • Dricka mer vatten. Vet inte varför men jag får för mig att kroppen då återhämtar sig snabbare och då blir jag inte lika mottaglig för förkylningar. 

  • Några andra tips?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0