Inspirerad!

Hade en dålig träningsdag igår. Efter bara 4 kilometer fick bryta med lätt huvudvärk och näsblod. Nu är det bara att inse att jag inte ännu är fullt frisk :/ Tvångsvila i nästkommande två dagar, bättre det än att bli mer sjuk. 

Jag har suttit o kollat på Tour de Ski och blev grymt inspirerad =) Nästa gång vi åker upp till stugan blir det att ta skidorna och åka upp för kåbdalisbacken. Eftersom den inte är riktigt lika lång som backen de åker på touren tänkte jag att jag ta löparskorna och springer fram till backen vilket blir lite drygt en mil. Här ska inte mesas! Problemet blir att ta sig ner för backen, lite väl brant med längdskidor... Ja Ja! De löser vi, ner kommer man alltid =)

Man kan ju inte annat än bli inspirerad när man ser Kalla, Johaug och Northug slita upp för slalombacken, hur de lägger sig ner helt utslagna när de väl tagit sig upp. Ni får tycka att jag är knäpp men jag älskar mjölksyran i benen och blodsmaken i munnen. Jag älskar att utmana kroppen och ta ut mig till max, hoppas bara att Kåbdalisbacken inte är för liten, men nog tror jag att jag ska bli trött :P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0