Ljuset.......

Jag börjar se ljuset i slutet av tunneln eller vad det nu heter....
Förkylningen har börjat tappa sitt grepp. Istället för att plugga somnade jag idag på soffan, mat, religion och tradition var inte en allt för rolig bok. Bra sömnmedel helt enkelt. För det mesta ligger prioriteten på träning högre än prioriteten på skolan så att sova bort förkylningen under dagen istället för plugget kändes helt okay.... eller riktigt bra till och med!

Jag kanske ska flika in att det blir betydligt mer plugg gjort när jag är frisk och kan träna än när jag inte får fara ut och bränna energi med löpardojjorna på fötterna. Jag blir mer effektiv när jag måste planera för att hinna med allt och framförallt blir jag mer koncentrerad och fokuserad. Ja! Ingen fara med att det inte blev nått plugg idag, det ska gå bra ändå, det brukar de göra har ju till på måndag på mig:-)

Jag är inte helt frisk ännu men om en två dagar ska ett lättare joggingpass och lite gym inte vara helt otänkbart. Vi åker tillbaka till Ume på Torsdag och om förkylningen släpper ännu lite till blir det IKSU på fredag. Jag kan ta tre dagar till utan träning, bättre att vara helt frisk istället för bakslag och mer förkylning. Moget, eller kanske till och med rutinerat, för rutinerad på förkylningar börjar jag tyvär bli.

Mitt i det lilla plugg jag fick gjort idag råkade jag hamna djupt inne i min dators arkiv och hittade ett kort filmklipp med mig själv under ett långpass i somras. Löptekniken är verkligen inte vad jag vill att den ska vara och nu när jag drar igång mer fokuserat efter förkylning och flytt blir det löpskolning och en hel del styrketräning för att få till både steg och kroppshållning. Detta om min teknik visste jag sedan tidigare och har tränat en del löpskolning  i höstas men filmvisningen idag fick mig att vakna upp ännu mer och inse att katastrofen var ett faktum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0