Nyårsdagen!

Idag är det nyårsdagen! Dagen efter nyårsafton och "dagen efter" för så många människor runt om i landet och världen. Jag är 25 år gammal eller om inte allt för länge 26 år och börjar närma mig 30. Jag Börjar fundera om åldern har tagit ut sin rätt? Igår firade vi det nya året med goda vänner, god mat, massor av efterrrätt, godis och dricka och idag är jag bakis. Bakis av vadå? Jag drack EN S'smirnoff Ice (dvs. 25cl cider med 5% alkohol) och detta alkoholintag var ute ur kroppen lika snabbt som jag drack upp drickan och ändå känner jag mig idag bakis. Åldern har verkligen tagit ut sin rätt, jag tror jag börjar bli gammal! Kanske lika bra att ge upp mina löpar ambitioner? 

Nu kan det även vara så att jag är trött och seg av att det blev lite sömn, att jag mår illa av allt godis o fika som jag tryckte i mig eller kanske denna jäkla förkylning som aldrig ger sig. Igårkväll satt jag och planerade ett löppass. "Jo! Nog kan jag springa i morgon, inte är det nå problem" försökte jag övertalla sällskapet med mellan hostingarna. Idag är jag snorogare än någonsin, har stora sjöfallet i näsan och om jag inte snyter mig en gång i minutet har jag spillt snor i hela huset. Fräscht! Det blev inget löppass helt enkelt. Jag hade verkligen trott att den här förylningen skulle gå över fort men nu har den suttit i länge, allt för länge.

Nytt år- Nya möjligheter!
Även om jag idag är less på att ja inte fått träna på en evighet (dvs. en vecka) blickar ja ändå framåt mot nya mål och nya möjligheter. Jag tror på att jag fått göra bort mina förkylningar nu i vinter och att jag efter detta får vara frisk ett längre tag. Det känns som att jag har mer att bevisa och mer att uträtta i år nu när jag har börjat ta löpningen lite mer på allvar än i fjol, då jag innan Hamnmilen i Lule inte hade sprungit en enda tävling. Milen under 40 min finns inom räckhåll och är ett av målen med säsonen. Nyårslöften brukar inte vara min gjrejj men i år har jag sagt att ja inte ska äta godis och fika på sex veckor från och med idag. Även om jag inte har tänkt gå ner i vikt eller nått (Behöver mina få kilon som jag har) så känns det som om jag äter mindre godis/fika så blir det mer mat, mer vitaminer vilket borde resultera i mer energi och färre förkylningar.

En annan sak som jag vill få gort under nästa år eller varför inte närmaste tiden nu efter att vi flyttat är att spela in lite korta löparfilmer att lägga ut på bloggen. Jag älskar att kolla in andras löparfilmer, det är väldigt inspirerande, så hade varit kul att göra egna.


För att samanfatta 2010

                             
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0