Platt Fall!

Träning blev det! Totalt 2,5km "löpning" inte speciellt mycket hosta, lite väl hög puls men fram till gymet tog jag mig där jag lyckades utföra en del coreövningar och så en helt ny övning som jag aldrig testat förr,"rumpträning i trapp" en uttålighetsövning som är lite lätt smärtsam för rumpa, armar och armbåge men bra för psyket.

Det är tur att vi flyttar härifrån om en vecka för nu är mitt pinsamhetskonto fullt på IKSU. Efter Ipod incidenten lyckades jag nu idag sätta mig på rumpan för att sedan trilla fyra- fem steg i trappan från översta våningen på IKSU. Det var nog inte många som undgick att se craschen heller eftersom den inte var speciellt ljudlös, tur var väl att jag den här gången inte hade en Ipod som spelade musik på högsa volym, då hade det kunna bli en ännu mer annorlunda situation och kanske till och med pinsam på riktigt. 

Jag tar alltid av mig skorna på gymet eftersom jag inte tror att IceBug är speciellt populära inne på ett gym, iaf. inte den dubbade modellen. Med tanke på dagens resultat med endast ullsockor skulle jag nog behållt skorna på, det sägs väl i reklamen "bra grepp på allt" eller nått sådant. JaJa! Att det blev lite pinsamt gjorde ju inte så mycket, om jag hade brutit något ben hade det varit betydligt värre, tänk om jag hade behövt förlänga mitt ofrivilliga träningsuppehåll med några veckor till, det hade inte varit bra för mitt psyke och framförallt inte formen.

Nu är jag lite smått igång igen! Känns som att jag kan småjogga lite sakta i morgon igen. Blir en runda uppe uppe i Gamliaskogarna. Skoj!





Kommentarer
Postat av: Malin

Du kan konsten att roa många du =p. Tur att det gick bra iaf!

2011-01-07 @ 21:08:49
URL: http://heedhall.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0