Ta vara på dagen....

Idag var jag äntligen frisk nog för att träna, på riktigt denna gång... Inte nå näsblod eller huvudvärk =) Det blev en lättare löptur på en mil och sen ett rejält corepass på gymet. Behöver jag säga hur skönt det känns att vara igång igen? När man går in på toan och känner doften från träningskläderna som hänger på tork och man tycker att det luktar riktigt bra, då är man nöjd att vara igång igen...

Jag försökte att tänka på tekniken genom hela passet och höll upp kroppen bra. Hamnade inte så jätte ofta på hälarna, däremot när vaderna la av mot slut trillade jag väl ner ett par gånger men de tycker jag är okay. I morgon räknar jag med rejäl träningsvärk, har redan ont, får väl springa bort det värsta med ännu lite mer löpning i morgon... Det är Jobbigt att springa "rätt" nu men jag tror att jag kommer få belöning för det till sommaren, bara att bita i det sura äpplet eller nått...

Idag har vi haft -5 och så har solen tittat fram lite då och då, helt underbart med andra ord.
Det gäller att ta vara på dagen. Jag började dagen med träning, åt lite lunch och gick sedan på en lång promenad. När solen äntligen tittar fram från sitt ide är det bara att ta vara på den stunden, den visar sig högst några timmar och sen är det mörkt igen. Nu hade jag lyxen att vara ledig från plugget idag men ni som jobbar hela veckan tycker jag ska ta en promenad på lunchen, det skulle jag ha gjort.

Lite gamla bilder för att minnas solen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0