Veckan!

Ja! Jag har ju inte hunnit skriva så mycket i veckan...Mycket skola och uppackande, sen har Lulebo lyckas se till att vi är utan bredband vilket är mindre roligt, men värre saker kan ju hända så det är väl inte hela världen. Internet klarar jag mig utan, det hade varit värre om jag inte hade haft några löparskor :P 

Jag har hunnit med lite träning iaf. Lite disnaslöpning, lite intervaller, lite core och så idag det underbaraste långpasset man kan tänka sig på vintern =) Tänk er att stiga upp på morgonen, ni har ett långpass på 25km inplanerat och så visar termometern -7 och solen börjar kika fram bakom trädtopparna... Då känner man att livet leker =) Det var helt enkelt bara att slänga i sig lite frukost, snöra på sig skorna, hänga ryggsäcken på ryggen och sen bege sig ut. Efter dryga 6 km kom jag till den bästa delen av banan ute på isvägen i södra hamn i Lule där jag fick avverka 8 km. 2 km i medvind och 6 km i motvind. Även fast det inte blåste speciellt hårt måste jag erkänna att det var skillnad, men inte klagar jag för det, jag fick springa på isen ute i solen och jag bara njöt.

Det blev totalt 24 km i dag och jag avslutade passet på en cykelväg längs efter älven och även om det var som finast ute på isvägen på havet ska jag inte klaga över den delen heller. Passet tog slut hemma hos mamma och pappa där jag fick mig en välbehövlig lunch och nu även middag. Inte så dum dag =)

Ute på isen:

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0