Förkylt igen...

Jaha! Då var det dax igen....
Eller jag har dragits med min förkylning ett tag nu, sedan i lördags för att vara mer exakt :/ 
Har inte velat prata om det och inte skriva om den, är bara rent ut sagt förjävligt less, varför ska jag vara sjuk hela tiden? Jag har börjat vikariera åt Barn- och utbildningsförvaltningen igen efter många års uppehåll, tog tag i vikarierandet igen eftersom jag inte vill jobba helger på intersport nå mer, våren närmar sig och jag vill kunna vara ute och åka skidor och träna tillsmamans med Anders på helgerna. 

Vad jag ville komma till var att jag var och jobbade på förskola i torsdags och fredags och det skulle jag nog inte ha gjort. På det ställe jag var i torsdags var säkert 19 av 22 barn snoriga och förkylda. Förskola är som en enda stor förkylning så jag var ju lite nervös för att dra på mig någonting redan när jag gick dit men pengar behöver man ju så...... Fredag eftermiddag kände jag hur halsonten började smyga sig på men jag försökte förtränga det hela, "Nä! Det är nog lugnt, inte blir jag sjuk" försökte jag intala mig men den fungerade inte... Tog ett tag tills förkylningen slog till med sin fulla kraft men nu i skrivande stund har jag precis vaknat från en tupplur på soffan och sitter med rinnande näsa och huvudvärk.

Det var min rapport...
"Vad är livet utan löpning? Trist och tråkigt... och... och alldeles världelöst"

Ah! dessa gubbar kan alltid få en på bättre humör- En Klassiker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0