Mellan hopp och förtvivlan...

Tisdagen började inte bra!
Eller den börajde egentligen bra, solen sken, det var ett underbart väder och jag var heltaggad för ett intervallpass. Jag började ösa på riktigt bra även fast benen var lite sega, det gick inte att springa fortare helt enkelt, när jag var färdig med mina intervaller kände jag att jag hade kunnat springa fler, men gjorde jag det?? Nä! För både jag och klockan var ju inställd på endast dessa 6st, jag kände att detta inte var ett godkänt pass, jag hade helt enkelt inte tagit ut mig till max. Jag var arg och besviken på mig själv när jag kom hem och inte blev det bättre  när jag studerade passet mer nogrant i datorn och såg  att pulsen hade varit mesigt låg.. Jaja! Någån gång måste man få göra ett dåligt träningspass, på fredag blir det revanch på intervallerna tänkte jag och nu så här på torsdag eftermiddag är jag heltaggad :-)

Om nu inte intervallapsset var perfekt fick jag mig nog lite extraträning under kvällen rejäl pulshöjning uppnåddes under Skellefteå- Luleå matchen. Den stora frågan är nu, får man skriva in detta i träningsdagboken eller måste man ha spelat för att få lägga in det?

Tisdagskvällen var inte det lättaste, jag slets mellan hopp och förtvivlan och pulsen var sjukt hög, vi vet ju alla hur det gick så jag fick sova gott på natten och ladda om till onsdagens distanspass.

Igår när jag var ute hade asfalten börjat titta fram på sina ställen och det gick hur lätt som helst att springa. Även om jag springer med Ice Bugs går ingenting  att jämföra med att springa på barmark, riktigt bra tempo på sina ställen men att bege sig ut på den knövliga och söndertinade isvägen var ett misstag, tappade en hel del där men vad gör det? Ett bra pass blev det iaf. I morgon blir det revanch på mina intervaller från i tisdags och ikväll blir det en kväll med hockey och jag hoppas att det inte blir lika spännande som sist,  3-0 till Lule tack! Det är vad mitt hjärta klarar av denna kväll :-)

Lite musik av klass




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0