Slit....

Idag var det slit från start till mål under mitt 25 km pass...
I vanliga fall brukar de första 15- 18 km vara en njutning med lätta ben men idag var jag seg och sliten redan från start. Jag tror att helgens träning satt i öven om jag endast hade tränat lite lätt. Även om det var slitsamt var det riktigt härligt, jag gillar att få "kötta" ibland att bara mata på och försöka att trycka bort det jobbiga, det är då det ger någonting både för psyket och för fysiken.

Det tråkiga var att jag i slutet av passet började känna av löparknä, jag tror att detta beror mycket på att jag var så pass stel under hela löpningen så det ska nog ge sig sen när jag mjuknat upp lite :-)

Här i veckan ska jag bege mig ut och reka lite inför "stenålderspromenaslöpning" med gymnasieelever, vi får se vad det blir av det :-)

Kommentarer
Postat av: Anders

Det är duktigt att springa så långt! Well done gumman!

2011-03-08 @ 18:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0