Vilovecka, inte riktigt!

Veckan gick otroligt fort...
Den där veckan som skulle vara en vilovecka blev inte alls som jag tänkt mig. Efter min uppladdning med pizza, godis och hockey i måndags fick jag av någon underlig anledning en hel del extra energi, hmmm vart kom den ifrån? Energibomben behövdes och jag fick mig en vecka med en hel del träning och så även lite extrarträning med gymnasieeleverna under min VFU :-) 

Totalt avverkade jag 8 mil varav drygt en var på längdskidor uppe i stugan. På väg ut till en sjö där det skulle fiskas (Inte av mig, jag prioreterar solandet) tog jag mig en liten skidtur på skoterspåren, ett helt underbart träningspass i vårsolen och jag ska helt klart åka mer skidor i vår. Längdskidor är det perfekta återhämtningspassen då det är skonsamt för benenen och dessa får lite extra tid till vila :-)


I söndags var det än en gång Hockey och dax för Lule att ta sig den där semifinalsplatsen (och vi vet ju alla hur det gick) men jag var ju även tvungen att ta mig genom mitt långpass för veckan. Jag slog på radion på min Ipod, snörde på mig skorna, bad mamma pappa och Anders att hämta upp mig om två timmar och drog iväg hemmåt efter den snirkliga grusvägen. Nu hann jag inte springa i två timmar utan de var ikapp mig redan efter 2 mil och 1:45 men det gjorde inte så mycket, min Ipod hade tappat radiokontakten och jag hade ju inte längre koll på ställningen i matchen... Jag fick höra slutet i bilen och som sagt vi vet ju alla hur det gick :-) 

I morgon blir det intervaller och gym på morgonen sen lite mer löpning med gymnsaieeleverna och så Luleå mot Skellefteå och semifinalhockey hos mamma och pappa!





Kommentarer
Postat av: Oscar

Tycker du ska uppdatera din jogg.se sida lite oftare! Tid, pass, puls... osv :) Men men det är ju bara vad jag tycker... Som filosofen sa.. "you can't always get.., what you want." :)

2011-03-22 @ 13:40:07
URL: http://www.jogg.se/joggare/oscar
Postat av: Linda

Har inte idas lägga in mina pass både där och i Sporttracks, eller man kan kanske kan överföra direkt därifrån?

2011-03-22 @ 15:58:37
URL: http://amiborntorun.blogg.se/
Postat av: Oscar

Jag vet faktiskt inte vad Sporttracks är, men man kanske kan föra över direkt? Vad vet jag? :)

2011-04-19 @ 16:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0